Automatyczna windykacja nauczy Twoich kontrahentów płacić w terminie
Może być dużo rozmaitych powodów, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za wykonaną usługę. Problem z nieopłaconymi należnościami dotyczy nie tylko właścicieli firm, którzy oferują usługi dla biznesu, lecz też przedsiębiorstwa z profilem działalności kierowanym do osób prywatnych.
Aplikacja Flobo do obsługi należności z modułem automatycznej windykacji
Przedsiębiorca ma prawo dochodzić niespłaconych należności poprzez proces windykacji. Chociaż określenie to wielu osobom nie najlepiej się kojarzy, po prawdzie oznacza to procedurę w ramach której prowadzi się względem dłużnika różne czynności dopuszczone w obowiązujących aktach prawnych. Działania te dążą do ściągnięcia zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, a więc systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o przelanie opłaty. Gdy ta strategia windykacji pozostanie bez odzewu, następną alternatywą jest windykacja sądowa. Jeśli firma obsługuje kilkudziesięciu czy kilkuset klientów i każdego miesiąca wysyła identyczną liczbę paragonów oraz faktur, ryzyko, że jakaś część opłat nie zostanie uiszczona w wyznaczonym czasie wyraźnie rośnie. W organizacji całego procesu księgowania faktur pomoże robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który ma także opcję prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja należności – ustaw własne harmonogramy działań
Aplikacja Flobo nie tylko kontroluje, czy na rachunek rozliczeniowy wpłynął przelew od klienta, ale w razie potwierdzenia jej braku w wyznaczonym terminie, inicjuje ona procedurę przypominania o obowiązku zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca wykorzystujący tę aplikację może ustawić własne harmonogramy działań podejmowanych w stosunku do opieszałych kontrahentów, określając m.in. interwały pomiędzy poszczególnymi wiadomościami z upomnieniem. Przypomnienie o nadciągającym terminie przelewu za fakturę wysyłana jest z aplikacji również przed jego upływem do tych klientów, którzy w ciągu minionego kwartału dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu lub którzy nie dokonali przelewu w terminie w zeszłym okresie rozliczeniowym. Jeśli wiadomości z przypomnieniem nie poskutkują, następnymi etapami automatycznej windykacji podejmowanymi przez Flobo jest przygotowanie noty księgowej w wysokości 40 EUR, a później przekazanie zawiadomienia o dłużniku do BIG. Na końcu, gdy wypunktowane wyżej kroki będą nieskuteczne, Flobo prześle informacje o zadłużeniu do e-sądu.
Korzystanie z aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza czas poświęcany na kontrolowanie wpływających przelewów, a po pewnym okresie bywa także przyczyną zauważalnej poprawy terminowości u klientów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]