Co oznaczają bany i filtry Google

Posiadanie prężnej strony online wymaga jej skutecznego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak firmowa strategia niesie ze sobą pogwałcenie reguł prawidłowego SEO i na portal mogą być założone przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jak się zachować w takiej sytuacji.
Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali w sieci?
Ban od Google stanowi najgroźniejszy sposób kary, jakiemu może zostać poddana witryna w sieci. Oznacza on całkowite zlikwidowanie jej z rezultatów wyszukiwarki Google, co w praktyce znacząco komplikuje funkcjonowanie biznesu. Zauważmy, że 90% internautów używa Google, więc po zbanowaniu strony liczba naszych gości dramatycznie zmaleje. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach wyszukiwania, co też źle wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Występują filtry ręczne – nakładane bezpośrednio przez załogę Google oraz algorytmiczne, które zakładane są samoczynnie przez specjalne oprogramowanie.
W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za zamieszczanie ogromnej ilości linków promujących naszą stronę internetową lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Żeby wyeliminować ban od Google trzeba najpierw zweryfikować jego przyczynę. Warto zaangażować do tego specjalistyczną firmę SEO, która kompleksowo zajmie się z kłopotem. Proces może niestety ciągnąć się nawet 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.