Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Czym jest filtr Google

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem specjaliście.