Czy warto skorzystać z usług firmy SEO?

Agencja SEO. Rzetelna pomoc profesjonalistów

Firmy i administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie działań . Nie dysponując wiedzą w obszarze SEO i nie obserwując każdego dnia doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – najważniejsze – efektywnie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam również osoby od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, programowania i copywritingu służące merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Kompetentna agencja SEO dopasowuje działania do każdego klienta

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale również tych reklamowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z agencją, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają sekcję z historią tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy warto przeczytać studia takich przypadków, by sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz jakie problemy udało jej się rozwiązać. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: informuje o planach prac na nadchodzące tygodnie, jak również przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Inna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dobranie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w ciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie da się wyszukać tak po prostu online, jak np. informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO i o istotnych dla klienta towarach lub usługach, które chce wypromować.

Opłata za usługi agencji SEO – których ofert unikać

Nieufnie należy potraktować firmy SEO, które sugerują umowę z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO wówczas, gdy frazy kluczowe uzyskają określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 lub Top10). To wciąż często napotykany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze sporym ryzykiem – można wszak uzyskać szybkie rezultaty naruszając zasady określone przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, zatem solidna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu nieodzowne są większe nakłady finansowe, aby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszelkie przedstawione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są dużo mniejsze.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]