Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów

Parę zdań o filtrach Google?

Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na strony internetowe, które nie spełniają wprowadzonych przez Google wymogów dla twórców stron. Wyróżnić możemy dwa typy filtrów – filtr automatyczny lub filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do momentu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z zasadami opracowanymi przez Google.