Garść informacji o pozycjonowaniu

Chcesz poznać więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron Kraków? Skieruj się na seo4.net

Funkcjonują trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep RTV Podgórze”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów mieszkających w danym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie może konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny model pozycjonowania to trafne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads istotnie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Eldom G42 czarna,
– telefon Huawei Y7 biały,
– buty sportowe Adidas V racer białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Tłusty Czwartek czy Światowe Dni Młodzieży. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść strony.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]