Google radzi, jak rozpoznać dobrą firmę SEO

Szukasz informacji o tym, jakie są cechy dobrej firmy SEO? Dobrze trafiłeś!

Gdy posiadasz swoje przedsiębiorstwo i zakładasz dla niego stronę firmową, z pewnością z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, aby była ona widoczna na topie wyników wyszukiwania. Jasne jest przecież, iż dziś obecność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie tu szereg klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją ofertą. Jak zatem znaleźć rzetelną agencję SEO? Polecamy wsłuchać się w wskazówki specjalistów, a najlepiej samego Google.

Google doradza, jak wybrać dobrą agencję SEO

Nie da się ukryć, że cały sektor usług SEO, to znaczy działań związanych z optymalizacją stron www pod wyszukiwarki, zaistniała i nieustająco rozwija się właściwie wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo występowania licznych opcji, jak m.in. Baidu, Yandex bądź Rambler, w dalszym ciągu liczą się pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto potrzebuje być widocznym w sieci, powinien zapracować na swoje miejsce na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest mocna, zazwyczaj jest to skomplikowane bez konsultacji ze specami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których idea optymalizacji stron jest czymś nowym, i zamieściło krótki instruktaż, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO.

Czym zdaniem Google wyróżnia się rzetelna firma SEO?

Pracownik Google z ponad dziesięcioletnim stażem w kilku punktach naświetla, jak zidentyfikować solidną agencję SEO, wymieniając wśród podstawowych cech między innymi:

  • zadbanie o ogólną widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie zdobywanie pozycji w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe,
  • zapewnienie witrynie opieki technicznej i praca nad poprawą jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie podejmowanych działań, np. poprzez stały dostęp do statystyk strony i comiesięczne raporty,
  • umiejętność estymacji budżetu oraz czasu niezbędnego do zakończenia zakładanych działań,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od gruntownego audytu strony.

Przedstawicielka Google akcentuje również, że dobra firma SEO w żadnym razie nie obieca fenomenalnych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony www jest procesem długofalowym, w wielu przypadkach dającym wymierne rezultaty najczęściej po paru miesiącach pracy.