Optymalizacja dla urządzeń mobilnych kluczem do sukcesu strony

Powszechne używanie urządzeń takich jak smartfony lub tablety sprawia, że webmasterzy z większą ochotą tworzą mobilne wersje stron. Jest to bardzo ważne z powodu coraz większego ruchu w Internecie pochodzącego właśnie z urządzeń przenośnych. Zasada jest prosta: jeśli chcesz mieć jak najwięcej użytkowników musisz stworzyć im jak najwygodniejsze warunki korzystania z Twojego serwisu. Dlatego właśnie niezbędna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Jak przeprowadzić optymalizację dla urządzeń mobilnych?

Istnieją rzeczy, o których musimy pamiętać, projektując naszą stronę. Jeśli chcemy być przyjaźni dla osób korzystających z urządzeń mobilnych, która wpływa na to, czy nasza strona jest przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych, co najważniejsze trzeba zadbać o to, aby strona otwierała się właściwie na ekranach o różnej rozdzielczości. Warto także zapewnić szybkie wyświetlanie się serwisu. Użytkownikom mobilnym zależy przecież przede wszystkim na szybkim dostępie do informacji. Następnym oczywistym, ale bardzo istotnym elementem, jest przejrzystość. Projektując stronę z myślą o urządzeniach mobilnych musimy zwrócić uwagę na odpowiedni rozmiar wszystkich elementów oraz odstępy między nimi. Przydatne jest również wykorzystywanie informacji o miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Dobrze, jeśli nasz portal wyświetla notyfikacje o tym, co znajduje się najbliżej użytkownika.

Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – co poleca Google

Pamiętanie o wymienionych wyżej zasadach z pewnością przełoży się na zwiększenie ruchu na optymalizowanej stronie. Osiągnąć to można na różne sposoby. Możemy stworzyć swoją stronę w oparciu o RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie rekomendowane przez Google. W niektórych przypadkach nie możemy zapewnić zupełnej responsywności. Wtedy powinno się pomyśleć o stworzeniu oddzielnej, mobilnej wersji strony. Jest to wyjście mniej wygodne, ponieważ wymaga wykorzystania innego adresu URL. Jeśli strona postawiona jest np. na WordPressie, możemy po prostu skorzystać z odpowiednich wtyczek, które dostosują zawartość strony do urządzeń przenośnych. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to w dzisiejszych czasach obowiązek każdego webmastera.