Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

Na pbnmarket.pl poznasz korzystną ofertę PBN.
Aby odbiorca dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
Private blog network – łatwe pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone i administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zwykle stosowane jako jeden z komponentów szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a następnie trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.
Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak spożytkować możliwości PBN
Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie widoczne są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, profil w internetowym katalogu firm lub artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Następna ciekawa metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych postrzegają jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, zdrowiem czy bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO