Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej

Audyt SEO Kraków - więcej szczegółów o tej usłudze.

Pojęcie audytu – jak definiuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola firmy, spółki czy przedsiębiorstwa pod kątem rozmaitych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analiza perspektyw przyszłego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, sprawdzająca różne jej elementy, jak prędkość wczytywania się witryny, tytuły i opisy meta, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Poza samym zestawieniem nieprawidłowości oraz błędów, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone też instrukcje co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod kątem zawartości strony, dostępności, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby znalazła ona wszelkie błędy na stronie oraz – co najistotniejsze – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Bezpłatny audyt SEO nie wskaże wszystkich błędów na stronie

W sieci można znaleźć mnóstwo narzędzi i stron, za pomocą których można prędko i za darmo przeprowadzić audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już dostrzegą pewne uchybienia na stronie, to na pewno nie wszystkie. Sporo błędów (np. w kodzie) spostrzec można jedynie w trakcie analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję należy poczekać z reguły od tygodnia do mniej więcej 30 dni. Czas na dostarczenie analizy powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze problemy ukryte w witrynie. Jeżeli strona została utworzona na platformie pokroju Magento czy Shoper lub na bezpłatnym szablonie, to problemów do naprawienia może być wiele. Gdy strona powoli się ładuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe, to też są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim pomysłem.

Jakie niedociągnięcia wykrywa SEO audyt?

Starannie wykonany audyt SEO może ujawnić wiele błędów strony, między innymi:

  • niska prędkość wczytywania się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • jakość kodu strony,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]